eng
competition

Text Practice Mode

قسسمتی از سایت تابناک برای تمرین

created Feb 3rd 2018, 05:31 by Towhid Zei


0


Rating

1667 words
0 completed
00:00
تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.
 
رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.
 
در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
 
انسان‌های فاسقی که در تهران روسری از سر برمی‌دارند، از غرب دستور دارند
 
آیت الله سید یوسف طباطبایی‎نژاد ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان، پیرامون موانع روشن بینی عقل، اظهار کرد: یکی از چیزهایی که باعث انحراف انسان خواهد شد رفیق و هم نشین ناردست است که رفیق بد جلوی بصیرت و فهم انسان را می گیرد. وی با بیان اینکه افراد را می توان از دوستان و رفیقان او شناخت، افزود: در روایت آمده یکی از حقوقی که فرزندان به گردن پدر دارند انتخاب مادر خوب برای فرزندان است و پدران حق فرزندان آینده خود را باید رعایت کنند. طباطبایی نژاد اضافه کرد: امیرالمومنین می فرماید بپرهیزید از رفیق فاسق. بسیاری از انسان های فاسقی که دستور از غرب می گیرند و در خیابانی در تهران روسری را از سر خود بر می دارند، دستور دارند و با قصد کمرنگ کردن حجاب در میان مردم مومن این اعمال را انجام می دهند. زمانی که انسان در انجام گناه بی باک شد دیگر با آن گناه مانوس خواهد شد.
 
هاشم‌زاده‌هریسی: قرار نبود نرده های نمازجمعه دائمی باشد
 
آیت الله هاشم هاشم‌زاده هریسی درباره برداشتن شدن نردهای بین مردم و مسئولان در نمازجمعه های تبریز و استقبال آن از سوی برخی چهره های روحانی گفت: باید به کسی که این کار را کرد، آفرین گفت، چون وقتی فاصله بین جامعه و مسئولان کم شود آثار خوبی خواهد داشت؛ بنابراین، اتفاق خوب و مبارکی است و باید قدردانی کرد. وی با بیان اینکه کشیدن نرده بین مسئولان و مردم در نمازجمعه از بدعت های اجتماعی بود که جنبه دینی هم پیدا کرد، افزود: اوایل انقلاب منافقین اقدام به ترور، کشت و کشتار و ایجاد ناامنی کردند؛ بنابراین، موقت این نرده ها را در نمازجمعه کشیدند اما بعد که منافقین ساقط و ناامنی ها رفع شدند و امنیت بسیار ریشه داری در کشور به وجود آمد، این اقدام موقتی و موردی متأسفانه ادامه پیدا کرد و ماند.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه علاوه بر نرده کشیدن، محافظت های وسیع و نه معمولی از روحانیت و مسئولان انجام شد، اظهار کرد: وقتی 5 یا 10 محافظ دور اشخاص هستند، این مسأله روحانیت و مسئولان را از مردم جدا کرد و می کند، حال آنکه امنیت در کشور برقرار و اثر و آثاری از منافقین، ترور و ناامنی در کشور باقی نمانده است. وی یادآور شد: فقط مسأله وجود نرده بین مردم و مسئولان در نمازجمعه نیست. با از بین رفتن عوامل ناامنی، کسی نیست که سطح حفاظت از شخصیت ها را تعدیل کند تا در یک حد ضروری فقط انجام شود بنابراین معتقدم باید حکومت را ساده اداره کنیم، نگذاریم مردم تصور کنند نامحرم هستند و امکان دسترسی به روحانیت و مسئولان ندارند. هاشم زاده هریسی بیان کرد: هرچه سطح حفاظت ها کمتر شود بهتر است چون روحانیت و مسئولان باید به مردم برگردند متأسفانه این مسأله عادت شده فکر کردند نباشد ناامنی می شود، خیر این طور نیست. خیلی از روحانیون این را نمی خواهند ولی در عمل انجام شده قرار گرفتند و تصور می کنند اگر نباشد ناامنی می شود اما وقتی ببیند با برداشتن اینها اتفاقی نمی افتد و آثار خوب نیز به دنبال دارد حتما استقبال و دیگران را به این کار تشویق می کنند بنابراین همان مسئولان و روحانیت باید قدم جلو بگذارند تا این کار انجام شود، از هم الگو و سرمشق بگیرند تا این مسائل به تدریج حل شود.
 
احمد خاتمی: هرچه بتوانیم موشک تولید کرده و بردش را بالا می‎بریم
 
احمد خاتمی گفت: کاهش قدرت موشکی ایران برای اینکه خیال اسرائیل راحت باشد است اما من به صراحت و شفافیت می‌گویم که ما به دستور قرآن در عرصه سیاست بازدارندگی‌مان هر چه بتوانیم موشک تولید می‌کنیم و هر چه بخواهیم بردش را بالا می‌بریم. در این عرصه با هیچ کس مذاکره نمی‌کنیم و به هیچ دولتی هم حق فضولی نمی‌دهیم. وزیر خارجه فرانسه و دیگران نیز این پنبه را از گوش‌شان بیرون کنند که اگر می‌خواهند برای این بیایند مذاکره کنند، جوابش همین است که شنیدید. /خبرآنلاین
 
کنایه "نقوی حسینی" به عراقچی
 
سیدحسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اظهارات اخیر عراقچی، معاون وزیر خارجه مبنی بر برطرف شدن موانع بر سر راه معاملات پولی و بانکی بین المللی کشورمان پس از برجام اظهار داشت: طبق گفته آقای سیف، رئیس کل بانک مرکزی بانک‌های خارجی با ما همکاری نمی‌کنند حال اگر بانکی با آقای عراقچی کار می‌کند ما از آن بی خبریم!وی با بیان اینکه بانک‌های اروپایی با ما همکاری ندارند، تصریح کرد: برخی مقامات از جمله رئیس کل بانک مرکزی اخیرا اعلام کرده اند که همچنان در معاملات پولی و مالی با مشکل مواجه هستیم، بنابراین هیچ گشایشی صورت نگرفته است.
 
حاشیه سفر روحانی به "کوهبنان"
 
در حالی صبح امروز رئیس جمهور و وزیر کشور در مناطق زلزله زده استان کرمان حضور پیدا کردند که رسانه های هم سو با دولت برای پوشش این رویداد دعوت شده بودند. از ابتدایی ترین ساعات هماهنگی برای پوشش اخبار رئیس جمهور به استان کرمان مشکلات عدیده ای برای برخی رسانه ها از جمله خبرگزاری مهر به وجود آمد و سرانجام خبرنگاران این خبرگزاری بعد از طی هفت خوان رستم توانستند در جلسات مرتبط با این سفر حضور پیدا کنند. اما صبح امروز هم که رئیس جمهور راهی هجدک از مناطق زلزله زده استان کرمان شد شاهد انتخاب گزینشی رسانه ها برای پوشش این رویداد بودیم و تنها دو خبرگزاری خاص دعوت شده بودند. برای پوشش نشست خبری رئیس جمهور داستان نگاه دوگانه به رسانه ها باز هم تکرار شد و بدون انجام قرعه کشی خبرنگاران رسانه های خاص و از پیش تعیین شده پرسش های خود را با رئیس جمهور مطرح کردند. نکته جالب توجه این است که رئیس جهمور در کوهبنان که خسارت بیشتری در اثر زمین لرزه متحمل شده است حضور پیدا نکرد و تنها از هجدک بازدید کرد و وزیر کشور به عنوان نماینده وی در مناطق زلزله زده کوهبنان حاضر شد و مردم کوهبنان در انتظار رئیس جمهور ماندند. /مهر
 
رهامی: امید مردم از اصلاح‎طلبان رو به کاهش است
 
محسن رهامی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها و عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان درباره ناامیدی مردم از اصلاح‌طلبان گفت: البته امید داشتن و یا ناامیدی از یک جریان سیاسی، مانند اصلاحات یا اصولگرایان، امری نسبی است. بدین معنا درصورتی‌که بنا باشد مردم از بین جریان‌های موجود سیاسی یک امید نسبی داشته باشند به اصلاح‌طلبان بیش از اصولگرایان تمایل دارند ولی به‌هرحال امید مردم، با توجه به انتظاراتی که داشتند، رو به کاهش است. وی در ادامه ابراز کرد: دلیل آن‌هم برآورده نشدن وعده‌ها بر اساس انتظارات است، به‌خصوص که در مورد حوزه اقتصادی، بازار کار و امور عینی و ملموس‌تر مردم گشایش چندانی ملاحظه نمی‌کنند. البته در امور کلان مانند مسأله برجام و توافقات 1+5 و رفع خطر حمله نظامی، مردم متوجه تأثیر آن‌ها هستند، اما توده مردم نسبت به زندگی یومیه (اشتغال فرزندانشان، تعطیلی کارخانه‌ها، تولیدی‌ها، پرداخت حقوق‌های عقب‌مانده و امثال آن‌ها) حساس‌ترند و تصور می‌کنند که کارها بر اساس رفع این نوع نیازها پیش نمی‌رود. /رویداد 24
 
شوخی همسر امام خمینی قبل از دستگیری امام
 
همسر حضرت امام خمینی، بانو خدیجه ثقفی، حدود شصت سال با حضرت امام زندگی کردند و خاطرات جالب زیادی از زندگی با ایشان دارند. در بخشی از خاطرات خانم ثقفی از سال‌های دستگیری امام در سال ۴۲ آمده است: در منزل یخچال قاضی (محله‌ای در قم) اوضاع شلوغی داشتیم. اول، آقا در دو اتاق کوچکی که برای عروسی مصطفی ساخته بودیم، زندگی می‌کرد و به حساب آن روز بیرونی‌اش بود که امروز نام دفتر بر آن گذاشته‌اند. یک عمر روحانیون با اندرون و بیرونی زندگی کرده‌اند و امروز خود دفتر، دفتر و دستکی شده است! بعد یکی‌یکی اتاق‌ها را از ما گرفتند و ما را از آن خانه بیرون کردند که هنوز بیرون از آن خانه زندگی می‌کنیم. در مواقعی که شایعه دستگیری آقا بالا می‌گرفت، شب آقا به من می‌گفت: اگر مرا گرفتند، دست‌پاچه نشو، طوری نیست و من به شوخی به او می‌گفتم: خوبست، نفسی می‌کشیم!
 
اول مبارزات من و پسر عزیزم مصطفی کربلا بودیم و احمد نقل می‌کرد و خود آقا می‌گفت که هر شب آقا به احمد می‌گفته است: «احمد امشب مرا دستگیر می‌کنند، نترسی. اگر آمدند و مرا گرفتند تو کاری نداشته باش، به کسی متوسل نشو، از این و آن مخواه که برای رهایی من کاری کنند حتی برای مخارج زندگی پولی از هیچ آقایی قبول نکن!» آقا نقل می‌کرد: «صبح، سر صبحانه، هر روز احمد به من می‌گفت: شما را نگرفتند، خبری نشد و من به او می‌گفتم: امشب!» و این وضع تا آمدن ما به قم طول کشیده بود. احمد در آن موقع ۱۵-۱۶ ساله بود. [۱]
 
مسئولان باید فاصله خود را با مردم کم کنند
 
فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: مسئولان بایستی با بازنگری در روابط و کوتاه کردن فاصله خود با مردم در راستای ارتقای شاخص ها تلاش کنند. حسین مرعشی روز پنجشنبه در نشست با جمعی از نمایندگان و دبیران احزاب اصلاح‌‌طلب در سنندج با بیان اینکه شکل‌گیری جریان اصلاحات با فراز و فرودهای بسیاری همراه بوده است، گفت: این جریان برگرفته از احزاب و چهره‌های سیاسی اثرگذاری است که به عنوان سرمایه، نقش تعیین‌کننده‌ای را در ارتقای شاخص‌های سیاسی ایفا می‌کنند. /ایلنا
 
 
 

saving score / loading statistics ...